Dünyanın en prestijli iş ve yönetim dergisi Harvard Business Review 90 yıldır yönetime yön veriyor, yol gösteriyor ve iş dünyasının temel sorunlarına pratik ve reel çözümler sunuyor.
İşte Harvard Business Review web sayfasında da yer alan birkaç başlık…
Yeni bir ilacın etkinliği hakkında yayınlanan bir yazıyı okuyan araştırma katılımcılarının yüzde 67’si buna inandıklarını söyledi. Ama yazı basit bir grafikle desteklendiğinde, inananların oranı yüzde 97’ye yükseldi. Araştırmaya göre, grafiklerin ikna ediciliğinin anlamayı kolaylaştırmakla bir ilgisi yok. İnsanlar grafik gördüklerinde okudukları yazının bilimsel bir dayanağı olduğunu düşünüyor ve inanma ihtimalleri yükseliyor.
Wall Street Journal’da yayınlanan bir çalışmaya göre, 9-10 yöneticili küçük yönetim kurullarına sahip büyük şirketler paydaş kazanımında yüzde 8,5 gibi bir oranla rakiplerinden üstün gelirken, 13-14 kişilik büyük yönetim kurullarına sahip şirketler yüzde 10,85 ile beklenenden daha düşük bir performans sergiledi. Bu performans boşluğunun sebebi bilinmiyor ama küçük çaplı yönetim kurullarının daha kararlı, tutarlı ve birbirlerine bağlı olduğu söyleniyor.
Bütün bir şirketin tek bir kişinin dikkatsizce davranması yüzünden tepetaklak olduğunu görülmüştür. Hile yapmak, çalmak veya yalan söylemek gibi yollara başvurmasalar da insanlar aptalca şeyler yapabilir. İşte riskli davranış biçimlerini en aza indirgemek için izleyebileceğiniz üç yol;
1-Doğru insanları işe alın. Özgeçmişler ve referanslara güvenmeyin. Herkes bunların sahtesini getirebilir. Bir kademe daha derine inerek çalışma ve altyapı araştırmaları yapın. Riskten kaçınan şirketler çalışanları daha iyi anlayabilmek için davranış ve dürüstlük testi uyguluyorlar.
2-Doğru davranış biçmini teşvik edin. İnsanlar onlara yapmalarını söylediğiniz şeyleri yapmaz; onlara yapmaları için para verdiğiniz şeyleri yaparlar. Şirketinizin performans değerlendirme ve teşvik sisteminin yanlış davranışları özendirmediğinden emin olun.
3-Açık bir kültür yaratın. İnsanlar hoşlarına gitmeyen bir şey gördüklerinde bunun hakkında konuşmaktan korkmamalı. Risk değerlendirme ve şikayet etme süreçleriniz bulunduğundan emin olun ve gerektiği zaman bunları kullanmaları için insanları etkin bir şekilde cesaretlendirin.
Şirketin tamamında katılımcılığın güçlü etkisine dair bir inanç aşılamak önem taşıyor. Bunun ilk adımı katılımcı liderliği kültürünüzün parçası haline getirmeniz. Buna teşvik etmek için dört kilit adıma odaklanın. Birincisi, katılımcılık düzeylerini bir araştırmayla ölçümleyin. Atölyeler ve koçluk kullanarak, yöneticilerin katılımcı davranışları alışkanlık haline getirmesine yardımcı olun. Yüksek etkili rollere katılımcı liderleri getirin. 360 derecelik değerlendirmelere benzer araçlar kullanarak, birinin katılım becerilerini geliştirip geliştiremeyeceğini değerlendirin veya öngörün. Son olarak başardığınız katılımı ödüllendirin. Teşvikleri katılımcı araştırmaların puanlarına bağlamak, zor olabilir. Fakat katılımcı liderleri tanıma ve katılımcı olmayanları sorumlu tutma konusunda ciddi olmanız gerekiyor.