escort bursa bayan escort bayan bursa bursa escort bayan escort bursa bursa elit escort bursa vip escort antalya escort eskort istanbul escort beşiktaş escort avcılar escort sakarya escort escort sakarya izmit escort diyarbakır escort bayan maltepe bayan escort bodrum escort escort bayan bodrum gaziantep escort bayan porno indir porno hd porno porno sex türbanlı porno
kaçak bahis sitesi mobil bahis güvenilir bahis sitesi
Bugun...



Koronaya Karşı Bağışıklığınızı Güçlendirin
Tarih: 26-03-2020 14:02:46 + -


Tüm dünyayla birlikte ülkemizi de etkisi altına alan koronavirüse karşı korunmanın en etkili yollarından biri de bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak.


Koronaya Karşı Bağışıklığınızı Güçlendirin

Doruk Sağlık Grubu’nda görev yapan Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Fatma Nur Çalışır, bazı durumlarda hastalık kapmayı önleyemesek de, beslenmemize dikkat ederek birçok hastalığın seyrini değiştirebileceğimizi dile getirdi. Dyt. Çalışır, “Bağışıklığımızı güçlendirmek bizim elimizde” dedi.

Uzman diyetisyenden beslenme önerileri

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için beslenme tavsiyelerinde bulunan Dyt. Çalışır, “Sağlıklı bir vücut için olmazsa olmazımız sudur. Kişiden kişiye değişse de, günlük ortalama 2,5 – 3 litre su tüketimi vücut dengesi için oldukça önemlidir. Suyun yanı sıra, antioksidan içeriği yüksek gıdaları da bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak için mutlaka tüketmeliyiz. Bu gıdaların başında böğürtlen, kuru üzüm, pancar, kapya biber, keçiboynuzu gibi kırmızı-siyah meyve sebzeler ve ıspanak, tere, roka, yeşil elma, brokoli gibi koyu-yeşil yapraklı meyve sebzeler gelmektedir” diye konuştu.

Beslenmede kaliteli protein kaynaklarının da ihmal edilmemesi gerektiğini vurgulayan Dyt. Çalışır, yumurta, balık ve kırmızı etin de düzenli aralıklarla tüketilmesi tavsiyesinde bulundu. Dyt. Çalışır, “Soğan ve sarımsak günlük olarak bol miktarda tercih edilmelidir. Zencefil, zerdeçal, karabiber ve pul biberin yemeklerde kullanımı artırılmalıdır. Öğünlerde düzenli olarak probiyotik içerikli kefir, turşu, tarhana veya yoğurt gibi besinlere yer verilmelidir. C vitaminin en kaliteli kaynakları olan portakal, limon, greyfurt, mandalina, kivi, maydanoz günlük olarak vücuda alınmalıdır. Yeşil çay, adaçayı antioksidan içeriği düşünülerek günde ikişer kupayı geçmeyecek şekilde tüketilmelidir. Ancak yeşil çay ve adaçayı gebeler, emziren anneler, tansiyon ve böbrek hastaları içmemelidir” dedi.






Etiketler :

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER SAĞLIK Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
    Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • FANTASTİK
    FANTASTİK
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. FANTASTİK
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Önce Hayat " Yap Gel İstasyonu "
    resim yok
  • Hırsızlık olayı güvenlik kamerasında
    resim yok
  • Osman Zeki Öner
    Osman Zeki Öner
  • Osmanlı
    Osmanlı
  • Kubat Ötme Bülbül
    Kubat Ötme Bülbül
  • Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
    Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
  1. Önce Hayat " Yap Gel İstasyonu "
  2. Hırsızlık olayı güvenlik kamerasında
  3. Osman Zeki Öner
  4. Osmanlı
  5. Kubat Ötme Bülbül
  6. Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
VİDEO GALERİ
YUKARI