Bugun...



Baharda enerji isteyen ekmek yesin
Tarih: 12-04-2018 11:42:38 + -


Mevsimsel geçiş dönemleri, bazı kişilerde zihinsel ve bedensel sorunlara yol açabilir. Medical Park Fatih Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan, bahar yorgunluğunu ve stresini, ‘tam tahıllı ekmek’ tercih ederek azaltabileceğimizi söyledi.


Baharda enerji isteyen ekmek yesin

Bahar ayının gelişi kimimize enerji ve canlanma hissi verirken kimimiz de ise halsizlik, yorgunluk hissi, eklem ağrıları, uykuya eğilim, mutsuzluk ve dikkat dağılımı gibi sıkıntılara sebep olabilir. Beslenmemizde yapacağımız bazı değişikliklerle bahar yorgunluğunu üzerimizden rahatça atabilmemiz mümkün. Medical Park Fatih Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan bahar beslenmesi konusunda şu tavsiyeleri verdi…

 

MUTLULUĞUN SIRRI TAHILDA SAKLI!

 

* Baharda artan stresi azaltmak için enerji veren yiyecekler tercih edilmesi gerekir. B grubu vitaminleri içeriği yüksek gıdaları mutlaka tüketmeliyiz. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri gibi.

* Antioksidan vitaminler vücudumuzun zararlı çevresel etkilere karşı koruyuculuğunu arttır. C, E ve A vitamini selenyum, çinko güçlü antioksidan özelliğine sahiptir.

* C vitamininden zengin besinler: Maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek, kiviyi sayabiliriz.

* A vitamininden zengin besinler: Balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu, roka. 
* E vitamininden zengin besinler: Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, kepeği ayrılmamış un.

* Selenyumdan zengin besinler: balık,deniz ürünleri, etler, tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz. Soğan, sarımsak, mantar, turp.

* Çinkodan zengin besinler: Etler, balık, süt, peynir, yumurta, deniz ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, kepekli tahıl ürünleri.

 

 

NİSAN’DA SOĞAN, MAYIS’TA DOMATES ZAMANI

 

Nisan ayı için öneriler:

Balık: Kalkan, kılıç, kırlangıç, tekir, barbunya, mercan, kayabalığı, midye.
Sebze: Taze soğan, taze sarımsak, kuşkonmaz, taze kekik, bakla, marul.
Meyve: Can erik.

Mayıs ayı için öneriler:

Balık: Barbunya, ıstakoz, levrek, tekir, kılıç, kırlangıç, dilbalığı, iskorpit, pavurya, karides.
Sebze: Enginar, bakla, madımak, semizotu, papatya, ebegümeci, domates, salatalık.
Meyve: Çilek, yeşil erik, malta eriği, dut.

 

GÜNDE 14 BARDAK SU İÇİN

 

Öğün sayımızı artırmak sindirim sistemimizin zorlanmaması için çok önemlidir. Öğün araları 2,5-3 saat arayla olmalı, uzun süre aç kalınmamalı ve birden yemeğe yüklenilmemelidir. Günlük sıvı tüketiminin artırılması baharda değişen hormonal ve çevresel etkilerin vücudumuzda yaratacağı ödemi (şişkinliği) azaltacağından oldukça önemlidir. Günde ortalama 10-14 bardak kadar su tüketmeliyiz. Aşırı tuz tüketimi vücutta su birikimi arttırarak yorgunluk hissi yaratabileceğinden fazla tuzdan kaçınmalıyız. Hafif yürüyüş ve spor hormonal dengeyi sağlar, metabolizmayı hızlandırarak ödem atmamıza yardımcı olur.






Etiketler :

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER SAĞLIK Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
    Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • FANTASTİK
    FANTASTİK
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Sakın çöpe atmayın, eski telefonlarınızda altın var!
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. FANTASTİK
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Önce Hayat " Yap Gel İstasyonu "
    resim yok
  • Hırsızlık olayı güvenlik kamerasında
    resim yok
  • Osman Zeki Öner
    Osman Zeki Öner
  • Osmanlı
    Osmanlı
  • Kubat Ötme Bülbül
    Kubat Ötme Bülbül
  • Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
    Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
  1. Önce Hayat " Yap Gel İstasyonu "
  2. Hırsızlık olayı güvenlik kamerasında
  3. Osman Zeki Öner
  4. Osmanlı
  5. Kubat Ötme Bülbül
  6. Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
VİDEO GALERİ
YUKARI